fredag 22 maj 2009

Kampanjvecka inför EP-valet

Den här veckan har jag varit ute och kampanjat inför Europa parlamentsvalet. Kan konstatera att den okunskap om att det är val som sprids i media inte överensstämmer med det jag möter ute. Alla som jag möter vet att det är val. Dessutom så är det glädjande att de flesta ska gå och rösta, jag har endast mött ett fåtal som säger att dom inte bryr sig och därmed inte ska rösta.
Jag har varit på många olika aktiviteter och arrangemang under veckan.
På måndag var jag tillsammans med Leif Pettersson och Pernilla Lundqvist i Boden först på företagsbesök och under eftermiddagen bjöd vi in till ett möte hos en bostadsrättsförening. Ett vänligt mottagande på alla ställen och många bra diskussioner med alla som vi samtalade med.
Tisdagkväll knackade jag dörr i Råneå tillsammans med Ingela Uvberg och Inger B Larsson från råneå s-förening en bra aktivitet och bra stämning under kvällen då vi knackade ett 20-tal dörrar.
Onsdag Gällivare där jag hade tänkt förhandsrösta men där valnämnden hade beslutat att röstningen skulle börja först 25 maj. Tre timmar utanför systembolaget tillsammans med Kent Tina. Återigen slås jag av att de flesta som vi träffar har bestämt sig för att rösta, några stannar dock till och är lite tveksam. Men efter en diskussion så verkar det som att dom kommer att rösta.
Så veckans höjpunkt Piteå där jag var anmäld till korpens cykelarrangemang Infjärden runt. Nästan fyra mil på cykel och jag kan erkänna att jag kände stor tveksamhet när jag satte mig i bilen på morgonen för att delta. När jag väl kom fram till sossestugan så insåg jag att det var med stor omtanke som man hade anmält mig till aktiviteten. Jag hade fyra goda kamrater som skulle följa mig under hela etappen. Med den stöttningen och uppbackningen som jag fick var det inget problem att klara hela sträckan.
Ett lysande exempel på att laget är större än jaget.
Nästa år pratade vi om att åka sträckan på inlines.
Vi får väl se

1 kommentar:

  1. det märktes att du hade varit uppe "med tuppen" idag. Trött och utarbetad, så diskussionslustan infann sig inte. Det blir snart bättre...... bara du lyckas ta igen dig några timmar!

    SvaraRadera