lördag 30 maj 2009

En intensiv vecka

Valrörelsen tuggar på med oförminskad kraft. Jag har varit på en hel del olika aktiviteter under veckan för att möta medborgarna och informera om kommande val. Det blir naturligtvis en stor spridning på dom olika aktiviteterna. Alltifrån företagsbesök i Pajala till dörrknackning i hyreshus i Luleå. Alla aktiviteter är viktiga men främst handlar det om att ge dom vi träffar tid att samtala om det som dom funderar om kring valet. Jag möter väldigt många som ska gå och rösta och självklart många socialdemokrater. Blir dock lite förvånad över det positiva gensvar som vi möter och kan inte annat än förundras över att valet 2006 gick som det gick. Det finns ingen som jag möter som vill kännas vid av att man röstat på nuvarande regering.

Märkligt kan man tycka.

Annat som jag funderat över är var har vi våra politiska motståndare. Var finns Stefan Tornberg och Krister Hammmarberg just nu varför syns dom inte?
Jag tror att det finns en högst naturlig anledning till detta. Dom ryggar för att möta väljarna eftersom alla nu känner av effekterna av högerregeringens politik. Det måste vara tufft att möta arbetslösa och sjukskrivna för att inte tala om alla pensionärer som känner sig svikna. Tryggheten har i grunden dramatiskt förändrats till det sämre för många grupper.
Det är tufft att vara centerpartist och moderat i dessa tider.

Nåväl det är ju något som dom själva valt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar