fredag 1 maj 2009

En bra första maj

Så har vi då klarat av första maj runt om i landet. Jag tycker av dom rapporter som jag fått runt om i länet, att det verkar som att vi har haft en bra uppslutning under fanorna. Själv var jag i Överkalix och medverkade vid arbetarekommunens arrangemang där. Det var relativt välbesökt ett 90-tal som medverkade i demonstrationståget och ungefär 120 vid det efterföljande mötet. Det var ett trevligt och välordnat arrangemang vackert väder och mycket folk längs vägen som följde tåget.Det känns verkligen som att det finns kraft i vår rörelse just nu. Den kampanj som riktats mot Wanja och Mona verkar ha en stor motkraft hos fotfolket i partiet.
Jag tror att det är många som i likhet med mig fått nog av den förda politiken och vill visa oss vårt stöd.

I morgon och söndag är jag helt ledig utan att riktigt veta vad jag ska göra. Kan eventuellt resultera att jag åker över till stugan. Läget på isen är just nu sådant att det går att ro över med båt i tjuvholmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar