torsdag 30 april 2009

Valborgsmässoafton

Valborgsmässoafton och dagen före första maj. I morgon så samlas tusentals människor för att demonstrera under paroller som rättvisa och jobben.
Aldrig tidigare under de senaste decennierna har det varit mer angeläget än nu att visa vårt missnöje med den förda politiken. Det är bara att hoppas att den frustration som jag möter ute bland väljarna också resulterar kraftfulla manifestationer mot den högerledda regeringen som vi har i Sverige just nu.
Jag har kommit att förundras över vilken kraftfull vridning av politiken mot höger som nu sker och länge funderat hur fungerar centerpartiet just nu. Jag tror att det är just det parti som står längst från sina kärnväljare. Många gånger så ligger dom dessutom till höger om moderaterna.
Idag så innehåller nyheterna i varje inslag något om den pandemi som nu breder ut sig över världen. Vi hade idag ett ledningsmöte med dom som är medicinskt ansvariga i vårt landsting för att stämma av läget, och samtidigt säkerställa att vi har beredskap för vårt län när vi får influensan till oss.
Jag har sedan länge kunnat konstatera att vi har en mycket kompetent och professionell organisation.
Därmed också sagt att vi kan vara trygg i att vi kommer att kunna hantera situationen när något bryter ut hos oss.
Jag önskar nu att vi får vackert väder i morgon och hoppas att vi möts under fanorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar