lördag 4 april 2009

Äntligen ute på nätet igen

Efter ett par dagar utan att komma ut på internet så lyckades jag äntligen. Det är ganska fantastiskt hur beroende man kan bli av den nya tekniken.
I veckan har det varit en hektisk vecka men jag kan ändock inte upphöra att fascineras av hur roligt och givande mötena ute med medborgare kan vara. Jag har haft två möten i veckan som har varit väl värda att vara på. 1 april så var jag med Piteå s-förening och arbetarekommun på deras EU-val upptakt. På mötet var jag tillsammans med Lenita Karlsson och vår kandidat till parlamentet Susanne Andersson.Ett välbesökt möte med intressanta diskussioner och givande samtal. Många känns intresserade och motiverade av den kommande EU-valrörelsen.

Idag var jag dessutom till Boden och träffade s-politiker som går en kandidatsutbildning inför kommande valrörelse. Det är ganska fantastiskt att kunna konstatera att det kommer 50 personer en lördag för att diskutera politik. Man kan fundera över hur många politiska partier som har den uppslutningen en lördag i början av april. Mötena ute är viktiga för mig det ger mig kraft och energipåfyllning för att fortsätta.

Avslutade dagen med att vara partidistriktets representant på Unga Örnars årsmöte ute i Sunderbyn. Träffade ett sextiotal personer mest ungdomar som gör ett fantastiskt arbete inne i länet. Jag kunde dessutom kombinera det mötet med att vara barnvakt till mitt yngsta barnbarn. Hon följde glatt med på årsmötet, efteråt så åkte vi hem och såg hennes favoritprogram Robinsson tillsammans.
Imorgon så är det en helt ledig dag utan att något är inplanerat.

Skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar