tisdag 31 mars 2009

Intet är som väntans tider

Jag kan konstatera att jag nog gör ett och annat intryck. Igår valde jag att inte blogga för att jag kom hem väldigt sent. Kan konstatera att jag under dagen fått ett antal sms som uttrycker om att ni väntar därute på bloggen.
Idag har det varit en hektisk dag med förberedande gruppmöte inför morgondagens Landstingsfullmäktige. Samtidigt hade vi lagt in en extra landstingsstyrelse för att än en gång avhandla frågan om tvätt och textiltjänster. Vi har nu gjort allt för att det skulle bli en förlikning men den avvisades slutgiltigt av företaget under förra veckan. Då kan man enkelt konstatera att vi har nått vägs ände, vi hade därmed inget alternativ än att säga upp avtalet.
Man kan säkert tycka mycket om hela frågan, men jag kan ändock konstatera att jag aldrig upplevt något liknande. Vi är en kund som beställt en speciell produkt men företaget väljer att leverera något annat och tycker att vi ska vara nöjd med det.
Nåväl nu är vår relation på väg att avslutas.
Hörde i dagens Nordnytt att LKAB nu planerar ytterligare åtgärder under sommarperioden. Det handlar om permiteringar på grund av vikande försäljning.
Nu börjar lågkonjunkturen ge stora genomslag i länet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar