lördag 21 mars 2009

Ledig Lördag

Så har jag haft en helt ledig Lördag. Skönt att få vara ledig och kunna uträtta något för sin egen del. Jag har ägnat dagen åt att köra fram björkved till min stuga. Att få vara ute i friska luften och få sätta kroppen i arbete känns faktiskt som en lyx. Efter en dag med kroppsarbete så blir man lite mör, man är absolut inte van att utsättas för sådant.
Jag tror nog att det kan vara ömt i kroppen i morgon.

Blev uppringd under eftermiddagen av en reporter från Norrbottens Kuriren. Han visste att berätta att centerpartiets distriktsstämma hade beslutat att bara verka för en regionkommun Norrbotten. Frågan till mig blev "vad tycker du om det?" Innan jag svarade på frågan så berättade jag att jag läst förslaget till stämman och att det där inte framgick att dom avsåg enbart Norrbotten som en region. Varpå journalisten sade "jag har talat med Ulf Ottosson från Arjeplog och även han anser att centern har beslutat att fortsätta arbetet med en regionförstoring med flera län" .Jag tyckte att det kunde vara på sin plats att han gick tillbaks till centerpartiet för att klarlägga vad dom faktiskt har beslutat. Jag är övertygad om att man medvetet formulerat sig vagt för att man vet att Regeringen inte kommer att tillåta fler regionkommuner med enbart ett län. Aledningen till att man sprider dimridåer kring sitt beslut är att Stefan Tornberg vill rädda sin riksdagsplats.

Politiska beslut kan vara märkliga ibland, men när man fattar beslut för sitt egenintresse blir det fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar